Electronic Arts pubblica la scheda prodotto di Kingdoms Of Amalur: Reckoning

kingdoms-of-amalur-reckoning_thumbIl nuovo RPG in sviluppo presso Big Huge Games e 38 Studios

Mentre attendiamo di conoscere finalmente una data di release ufficiale e definitiva per il titolo, arriva un nuovo aggiornamento dedicato.

Electronic Arts ha infatti pubblicato la scheda prodotto ufficiale per l’RPG Kingdoms Of Amalur: Reckoning, nuovo titolo open world ambientato in un universo fantasy attualmente in lavorazione presso Big Huge Games e 38 Studios.

Il gioco presenterà un’avventura con combattimenti action in terza persona all’interno di un mondo fantasy, nel quale i personaggi principali, misteriosamente resuscitati, si trovano a prendere parte ad un conflitto sanguinoso tra diverse fazioni che minaccia di distruggere il mondo.

Il giocatore prenderà parte al gioco attraverso un’avventura di oltre 60 ore, creando il proprio personaggio attraverso sette diverse classi ed equipaggiandolo con le migliori armi ed armature sparse per il vasto mondo di gioco, ricco di ambienti, città e dungeon da esplorare.

Il tutto condito da una storia intrigante, avvincente e ricca di colpi di scena, una miriade di creature differenti da sconfiggere ed una serie di stili di combattimento con i quali approcciarsi ai diversi scontri.

Concludiamo ricordando che Kingdoms Of Amalur: Reckoning sarà disponibile nel 2012 su piattaforme Pc, PlayStation 3 ed Xbox 360.

Maggiori dettagli nel comunicato ufficiale:

Product Description

Reckoning is an epic, open-world role-playing game set in Amalur, a mysterious and magical new fantasy world created by New York Times best-selling author R. A. Salvatore. Brought to life visually through the trademark visceral style of renowned artist and Spawn creator Todd McFarlane, Reckoning brings a new level of intense action combat to the RPG genre. The game is being developed under the leadership of Ken Rolston, lead designer of the critically acclaimed RPGs Elder Scrolls III: Morrowind and Elder Scrolls IV: Oblivion.

Reckoning combines visceral third person action combat with deep exploration, expansive character development, and immersive storytelling in a high-fantasy universe.  Gamers mysteriously rise from the dead and are thrust into a bloody conflict between multiple races, factions, and alliances as they vie for the secrets of immortality and the ancient magic that threatens to destroy the world. Amalur is a magical world, filled with strange landscapes, exotic cities, colorful characters and terrifying creatures.

Developed by Big Huge Games & 38 Studios out of Baltimore, Maryland, Kingdoms of Amalur: Reckoning will be available 2012 for the Xbox 360, PlayStation 3 and PC.

Key Features

  • Intense Action Combat in an RPG – Players use deep action focused combat, or strategic attacks with proven RPG systems. Choose between nine different weapons classes, action-focused magic, and unique, visceral “Fate Shifting” and “Reckoning” attacks to eradicate your enemies.
  • Living World RPG Designed by Ken Rolston – Enter the world of Amalur, a fully realized, living, breathing world full of unique environments, lively towns, deadly creatures, colorful characters, and treacherous terrain. Play your way through 60+ hours of RPG goodness full of side quests and world exploration.
  • Epic Fiction and Storytelling by R.A. Salvatore – Deep fiction from 22-time New York Times Bestselling Author R.A. Salvatore.
  • Art and Action Directed by Todd McFarlane – Players battle their way through waves of epic enemies and beautiful fantasy vistas directed by comic legend Todd McFarlane.
  • Choose Your Destiny With Seven Distinct Classes – Players can fully customize their character with unique weapons and armor; choose one of seven customized classes that will reward players with dynamic loot, crafting, skills, and combat moves.

Product Specifications

    Publisher: Electronic Arts

    Developer: Big Huge Games/38 Studios

    Ship Date: 2012

    Category: RPG

Platforms: Xbox 360, PS3 and PC

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