The Bug Butcher, l'erede spirituale di Super Pang su PC dal 19 Gennaio

Pronti a far scoppiare qualche “palloncino”?

Riproponendo lo stile di gioco dell’originalissimo Super Pang, lanciato nell’ormai lontano 1990, The Bug Butcher è la nuova produzione targata Awfully Nice Studios, studio indipendente nato dalla collaborazione tra due ex-dipendenti di Blizzard Entertainment.

Nei panni di un ragazzo munito di una pistola laser ci troveremo a distruggere ondate di insetti che man mano che verranno colpiti si divideranno in pezzi più piccoli, fino a scomparire del tutto. Potremo usufruire di potenziamenti in grado di rendere la nostra arma esplosiva o in grado di generare un raggio laser super-distruttivo o, nel caso preferissimo la compagnia di un amico, sarà inoltre possibile affrontare l’intera avventura con l’ausilio di un secondo giocatore.

Il titolo, come già annunciato nel titolo della news, sarà lanciato il 19 Gennaio su PC; a seguire il comunicato stampa ufficiale ed il trailer dedicato al titolo:

The Bug Butcher Infestation Begins January 19th

January 6, 2016Meet Harry; laser junky, gluten addict, and exterminator extraordinaire. When a refrigerator-sized mass of slime and teeth is wriggling out of your drain, Harry is the best there is. He’s also the star of The Bug Butcher, coming to PC (Win/Mac/Linux) on January 19th.

Inspired by Super Pang (that’s Super Buster Bros. for you North American folks), The Bug Butcher is a relentless shoot-’em-up with a simple rule; you can only fire straight up. Good thing your helmet comes with a visor.

It’s you versus merciless waves of bugs, blasting them into smaller and smaller chunks, splattering the ceiling with a hot mess of juicy entrails and avoiding whatever the heck just splurted out of that thing’s, erm… orifice.

Take on 30 levels of unyielding bug assaults, or feel the soft and fuzzy power of friendship in endless co-op. Customize your duds and upgrade your arsenal to cut through bugs like soft, oh-so-deliciously warm butter.

Awfully Nice Studios might be new, but you have undoubtedly seen their work. A few of Rainer Zoettl’s VFX credits included District 9, The Hobbit, and The Avengers before moving to Blizzard Entertainment, where he met Till Aschwanden, then a 3D modeler with Blizzard Entertainment’s cinematics team, and now, the Bug Butcher’s artistic visionary of questionable sanity.

Steam
http://store.steampowered.com/app/350740/

Website
http://www.awfullynicestudios.com/games/

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